30 maja 2022
DZIAŁ V STATUTU - NAUCZYCIELE I INNI PRACOWNICY SZKOŁY
Rozdział 1
Pracownicy szkoły
§ 47
- W liceum zatrudnia się nauczycieli oraz pracowników niebędących nauczycielami.
- Zasady zatrudnienia nauczycieli i innych pracowników, o których mowa w ustępie 1, określają odrębne przepisy.
- Wszyscy pracownicy szkoły zobowiązani są do przestrzegania na terenie placówki zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych, a także do dbania o bezpieczeństwo uczniów, innych pracowników i własne.
- Pracownicy posiadający dostęp do danych osobowych są zobowiązani do ich ochrony zgodnie z odrębnymi przepisami.
- Wszyscy pracownicy liceum są zobowiązani do kierowania się dobrem uczniów, troską o ich zdrowie oraz do poszanowania ich godności.
Rozdział 2
Obowiązki wicedyrektora i kierownika internatu
§ 48
- W liceum tworzy się stanowisko wicedyrektora, którego powołuje i odwołuje dyrektor liceum po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i organu prowadzącego szkołę. Wicedyrektor podlega dyrektorowi liceum.
- Do zadań wicedyrektora należy w szczególności:
- w przypadku nieobecności dyrektora szkoły pełnienie jego obowiązków, w szczególności podejmowanie decyzji w sprawach pilnych, podpisywanie dokumentów przy użyciu własnej pieczątki, współdziałanie na bieżąco z organem prowadzącym oraz innymi instytucjami, nadzorowanie pracy nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi;
- dokonywanie obserwacji lekcji zgodnie z rocznym harmonogramem oraz w miarę potrzeb doraźnych;
- wnioskowanie do dyrektora o przyznanie dodatków motywacyjnych, nagród i odznaczeń oraz kar;
- systematyczne rozliczanie nauczycieli z pełnienia dyżurów podczas przerw, odbywania zastępstw i wykonywania czynności dodatkowych;
- organizowanie zastępstw za nieobecnych nauczycieli, prowadzenie dokumentacji zastępstw;
- sporządzanie bieżącego wykazu klas i nauczycieli przebywających na wycieczkach i umieszczanie go wraz z planem zastępstw na tablicy w pokoju nauczycielskim;
- sporządzanie miesięcznego wykazu przepracowanych przez nauczycieli godzin ponadwymiarowych;
- kontrolowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji szkolnej, zwłaszcza dziennika i arkuszy ocen;
- inspirowanie i organizowanie całokształtu pracy wychowawców klas, czuwanie nad prowadzeniem przez nich dokumentacji klas;
- kierowanie pracami organizacyjnymi związanymi z przygotowaniem egzaminów maturalnych;
- wprowadzanie danych do arkusza organizacyjnego i systemu informatycznego Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej;
- realizowanie wyznaczonych zadań ujętych w planie nadzoru pedagogicznego;
§ 49
- W liceum tworzy się stanowisko kierownika internatu, którego powołuje i odwołuje dyrektor liceum po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i organu prowadzącego. Kierownik internatu podlega dyrektorowi i jego zastępcy.
- Do zadań kierownika internatu należy w szczególności:
- organizowanie i koordynowanie pracy internatu;
- zapewnienie właściwej, zgodnej z przepisami prawa działalności opiekuńczo-wychowawczej internatu;
- współpraca z dyrekcją i radą pedagogiczną VII Liceum Ogólnokształcącego;
- organizacja i kontrola pracy wychowawców internatu, opracowanie harmonogramu pracy podległych pracowników oraz przydziału ich obowiązków;
- obserwacja zajęć wychowawczych w internacie;
- pełnienie roli przewodniczącego rady wychowawców internatu;
- nadzór nad opracowywaniem dokumentów pracy internatu oraz prowadzenie wymaganej przepisami dokumentacji dotyczącej internatu i stołówki;
- nadzór nad realizacją planu pracy i kalendarza imprez internatu, programu wychowawczo-profilaktycznego, a także projektu Klasa BNP Paribas;
- prowadzenie współpracy z rodzicami wychowanków internatu;
- tworzenie warunków do działalności samorządowej wychowanków internatu;
- nadzór nad organizacją życia kulturalnego i działań społecznych mieszkańców internatu;
- właściwe zabezpieczenie majątku internatu oraz stołówki i utrzymanie go w należytym stanie, nadzór nad prawidłową gospodarką środkami materialnymi, współpraca w tym zakresie z pracownikami odpowiedzialnymi za powierzony majątek, realizowanie tych zadań zgodnie z procedurami finansowymi obowiązującymi w VII Liceum Ogólnokształcącym;
- współpraca z Dzielnicowym Biurem Finansów Oświaty w zakresie rozliczania środków finansowych, terminowe rozliczanie faktur;
- nadzór nad prowadzeniem dokumentacji dotyczącej wyposażenia internatu, terminowe przeprowadzanie inwentaryzacji, nadzór nad prowadzeniem magazynu i dokumentacji z nim związanej ;
- zakup mebli oraz innych niezbędnych do funkcjonowania placówki materiałów i środków po uzgodnieniu z dyrektorem szkoły;
- czuwanie nad realizacją prowadzonych prac remontowych oraz napraw i konserwacji;
- dbanie o stan bezpieczeństwa i higieny pracy oraz właściwe utrzymanie i wykorzystanie obiektu.
- Szczegółowy zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności kierownika internatu określają odrębne dokumenty.
- Dyrektor liceum za zgodą organu prowadzącego może tworzyć dodatkowe stanowiska kierownicze. Zakres obowiązków osób pełniących funkcje kierownicze ustala dyrektor liceum.
Rozdział 3
Zadania nauczycieli
§ 50
- Nauczyciel prowadzi pracę dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą oraz jest odpowiedzialny za jej jakość.
- Nauczyciel jest zobowiązany do bezwzględnego przestrzegania przepisów prawa, w tym prawa wewnątrzszkolnego.
- Nauczyciel jest zobowiązany do zachowania uprzejmości i życzliwości w kontaktach z uczniami, rodzicami, zwierzchnikami oraz współpracownikami.
- Nauczyciel podejmuje działania mające na celu zagwarantowanie bezpieczeństwa uczniów:
- zapewnia bezpieczeństwo podczas wszystkich rodzajów zajęć organizowanych przez szkołę;
- omawia na zajęciach lekcyjnych zasady bezpieczeństwa;
- wykazuje dbałość o przyjazną atmosferę i przeciwdziała przemocy w szkole.
- Nauczyciel jest zobowiązany do poszanowania godności ucznia.
- Do zadań nauczycieli należy w szczególności:
- realizowanie zatwierdzonego programu nauczania;
- prowadzenie zajęć zgodnie z tygodniowym rozkładem;
- zapewnienie wysokiego poziomu własnej pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej;
- kontrolowanie obecności uczniów na każdych zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych;
- wspieranie rozwoju psychofizycznego uczniów, ich zdolności i zainteresowań;
- indywidualizacja nauczania, wychowania i opieki;
- pomoc w eliminowaniu przyczyn niepowodzeń szkolnych;
- systematyczne i obiektywne ocenianie pracy uczniów;
- stosowanie zasad oceniania zgodnie z przyjętymi w szkole kryteriami;
- planowanie procesu dydaktycznego i przedstawianie sprawozdania z jego realizacji;
- systematyczne prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania, w tym systematyczne dokonywanie wpisów do dziennika elektronicznego;
- czynny udział w pracy rady pedagogicznej, realizowanie jej postanowień i uchwał;
- współpraca z rodzicami;
- doskonalenie umiejętności dydaktycznych i podnoszenie kwalifikacji zawodowych;
- dbałość o pomoce dydaktyczne i sprzęt szkolny;
- systematyczne kontrolowanie miejsca prowadzenia zajęć pod względem bezpieczeństwa i higieny pracy;
- zgłaszanie dyrektorowi bądź kierownikowi administracyjnemu lub pracownikom obsługi wszelkich usterek w sprzęcie szkolnym;
- pełnienie dyżurów podczas przerw zgodnie z opracowanym harmonogramem;
- realizowanie zajęć opiekuńczych i wychowawczych uwzględniających potrzeby i zainteresowania uczniów;
- udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- prowadzenie działań w zakresie doradztwa zawodowego;
- realizowanie programu wychowawczo-profilaktycznego.
- Nauczyciel ma prawo:
- zaproponować program nauczania, opracowany samodzielnie lub we współpracy z innymi nauczycielami bądź program opracowany przez innego autora (w tym także taki program wraz z dokonanymi zmianami);
- stosować takie metody nauczania i wychowania, spośród uznanych przez współczesne nauki pedagogiczne, które uważa za najwłaściwsze;
- otrzymać pomoc w prowadzonych na terenie szkoły działaniach ze strony dyrektora szkoły, innych nauczycieli, rodziców i pracowników administracji szkolnej;
- uzyskać pomoc w podnoszeniu kompetencji wychowawczych;
- otrzymać pomoc we wszystkich trudnych sytuacjach związanych z procesem nauczania i wychowania.
- Nauczyciel ma prawo do ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych.
Rozdział 4
Zadania rzecznika praw ucznia
§ 51
- W liceum może zostać powołany rzecznik praw ucznia.
- Rzecznikiem jest obdarzony zaufaniem i wybrany przez społeczność uczniowską nauczyciel.
- Sposób wyboru i tryb pracy rzecznika określa regulamin.
- Podstawowym celem działań podejmowanych przez rzecznika jest ochrona praw ucznia i praw dziecka.
- Do zadań rzecznika praw ucznia należy w szczególności:
- informowanie uczniów o przysługujących im prawach i sposobie ich dochodzenia;
- zwiększanie świadomości prawnej uczniów, nauczycieli i rodziców;
- dokonywanie analizy i oceny przestrzegania i poszanowania praw ucznia w szkole;
- interwencja w razie naruszania podstawowych praw ucznia i udzielanie pomocy zgodnie z ustalonym trybem postępowania;
- pomoc w zakresie rozwiązywania konfliktów związanych z łamaniem praw ucznia i praw dziecka;
- proponowanie nowych przepisów dotyczących uczniów;
- uczestniczenie w posiedzeniach rady pedagogicznej z prawem przedstawienia na jej forum problemów przestrzegania praw ucznia.
Rozdział 5
Zadania wychowawców
§ 52
- Dyrektor powierza każdy oddział opiece wychowawczej jednemu z nauczycieli, zwanemu wychowawcą.
- Funkcję wychowawcy dyrektor liceum powierza nauczycielowi, który – jeśli nie zajdą szczególne okoliczności – prowadzi oddział w całym cyklu nauczania.
- Rodzice uczniów każdego oddziału mogą wystąpić do dyrektora liceum z wnioskiem o zmianę wychowawcy lub innego nauczyciela, w przypadku niewypełniania obowiązków wynikających z prawa oświatowego i ze statutu szkoły. Wniosek na piśmie wraz z uzasadnieniem, odnoszącym się do obowiązków nauczyciela, powinien być podpisany przez co najmniej 2/3 ogółu rodziców uczniów danego oddziału. Dyrektor liceum jest zobowiązany do przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego i poinformowania zainteresowanych o zajętym stanowisku w terminie 14 dni od otrzymania wniosku.
- Wychowawca organizuje pracę wychowawczą w oparciu o program wychowawczo-profilaktyczny szkoły oraz misję i wizję VII Liceum Ogólnokształcącego, a także inne dokumenty obowiązujące w szkole.
§ 53
- Do zadań wychowawcy oddziału należy w szczególności:
- otaczanie indywidualną opieką wychowawczą każdego ze swoich wychowanków;
- podejmowanie działań kształtujących osobowość uczniów, ich rozwój intelektualny i emocjonalny;
- opracowanie oraz realizowanie programu wychowawczo-profilaktycznego oddziału;
- analizowanie i ocenianie efektów pracy wychowawczej, profilaktycznej i opiekuńczej;
- utrzymywanie systematycznego kontaktu z rodzicami uczniów, udzielanie informacji, porad, wskazówek ułatwiających rozwiązywanie problemów;
- przygotowanie i prowadzenie spotkań z rodzicami;
- współdziałanie z rodzicami w rozwiązywaniu problemów wychowawczych uczniów;
- planowanie i organizowanie wspólnie z uczniami i ich rodzicami różnych form zajęć, które rozwijają i integrują zespół klasowy;
- współdziałanie z nauczycielami uczącymi w jego oddziale, uzgadnianie z nimi i koordynowanie działań wychowawczych;
- współpraca z psychologiem i pedagogiem szkolnym;
- udział w życiu kulturalnym klasy i pomaganie w jego organizacji;
- dokonywanie bieżącej analizy i podsumowania wyników nauczania i pracy wychowawczej klasy oraz przedkładanie sprawozdania z postępów dydaktyczno-wychowawczych na zebraniu rady pedagogicznej;
- decydowanie o ostatecznych ocenach zachowania uczniów;
- systematyczne prowadzenie dokumentacji działalności wychowawczej i opiekuńczej.
- Wychowawca ma prawo korzystać z pomocy merytorycznej oraz metodycznej poradni psychologiczno – pedagogicznej oraz innych właściwych placówek lub instytucji oświatowych i naukowych.
§ 54
- Nad mieszkańcami internatu opiekę sprawują wychowawcy. Podstawową komórkę organizacyjną internatu stanowi grupa wychowawcza, nad którą pieczę sprawuje wychowawca do niej przydzielony (bądź dwoje wychowawców).
- Wychowawca internatu odpowiada za powierzoną grupę wychowanków oraz organizuje pracę wychowawczą w grupie w oparciu o plan pracy internatu i program wychowawczo-profilaktyczny szkoły oraz misję i wizję VII Liceum Ogólnokształcącego, a także inne dokumenty obowiązujące w szkole.
- Wychowawca internatu w szczególności:
- diagnozuje potrzeby wychowawcze uczniów;
- stara się poznać każdego wychowanka, m.in. poprzez obserwację jego zachowania i postępowania w czasie pobytu w internacie;
- diagnozuje problemy wychowanków i w miarę możliwości udziela im pomocy;
- tworzy warunki do rozwoju uczniów;
- gromadzi dokumentację dotyczącą wychowanków, prowadzi dziennik i inne wymagane dokumenty oraz na bieżąco kontroluje wpisy dotyczące wychowanków w dzienniku elektronicznym;
- dba o zdrowie i bezpieczeństwo wychowanków i sprawuje opiekę nad wychowankami w czasie dyżuru wyznaczonego w harmonogramie;
- rozwiązuje ewentualne konflikty w zespole, dyscyplinuje wychowanków oraz zwalcza przejawy patologii społecznej;
- współdziała z rodzicami, nauczycielami, pedagogiem i psychologiem szkolnym, placówkami wspierającymi wychowanie i rozwój uczniów , koordynuje działania wychowawcze, organizuje indywidualną opiekę nad uczniami mającymi trudności;
- wspiera swoją postawą i działaniem rozwój wychowanków, ich zdolności i zainteresowań;
- ewaluuje efekty swojej pracy;
- realizuje działania na rzecz wszystkich mieszkańców internatu oraz całej szkoły, a także środowiska lokalnego, współdziałając w tym zakresie z innymi nauczycielami;
- organizuje imprezy i zajęcia pozalekcyjne wzbogacające życie internatu i służące rozwojowi jego mieszkańców;
- uczestniczy w posiedzeniach rady wychowawców internatu i rady pedagogicznej liceum. Angażuje się w pracę zespołów zadaniowych rady wychowawców internatu oraz rady pedagogicznej szkoły. Uczestniczy w opracowywaniu planów i programów. Terminowo składa wymagane dokumenty;
- wykonuje inne obowiązki zlecone przez kierownika internatu oraz dyrektora szkoły;
- doskonali swój warsztat pracy;
- występuje z inicjatywami, które wzbogacają i usprawniają działalność internatu;
- przestrzega statutu szkoły, regulaminów i procedur obowiązujących na terenie internatu i VII Liceum Ogólnokształcącego imienia Juliusza Słowackiego.
Rozdział 6
Zadania psychologa i pedagoga
§ 55
- Opiekę pedagogiczno-psychologiczną w szkole koordynują psycholog i pedagog szkolny.
- Do zadań psychologa szkolnego należy w szczególności:
- prowadzenie badań i diagnozowanie uczniów;
- udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
- diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu rozwiązywania problemów;
- udzielanie uczniom pomocy w sytuacji doświadczania napięć psychicznych na tle niepowodzeń szkolnych;
- przeciwdziałanie we współpracy z rodziną skrajnym formom niedostosowania społecznego uczniów;
- pomoc w doborze właściwych form terapii dla uczniów z objawami niedostosowania społecznego, wspieranie uczniów będących w procesie terapii;
- udzielanie nauczycielom pomocy w dostosowaniu wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia;
- udzielanie uczniom pomocy w wyborze zawodu i kierunku dalszego kształcenia;
- udzielanie porad rodzicom w rozwiązywaniu trudności wychowawczych;
- udział w organizowaniu pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji socjalno-bytowej;
- opracowywanie opinii psychologicznych na wniosek rodzica lub uprawnionych instytucji i placówek;
- koordynowanie prac z zakresu profilaktyki wychowawczej i zdrowotnej oraz profilaktyki uzależnień;
- wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych;
- podejmowanie działań mediacyjnych w sytuacji konfliktów między członkami społeczności szkolnej oraz działań interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
- bieżąca współpraca z pedagogiem szkolnym i pedagogiem specjalnym oraz rejonową poradnią psychologiczno-pedagogiczną;
- systematyczne prowadzenie dokumentacji swojej działalności;
- realizowanie zajęć opiekuńczych i wychowawczych uwzględniających potrzeby i zainteresowania uczniów.
- Do zadań pedagoga szkolnego należy w szczególności:
- diagnozowanie zainteresowań oraz problemów uczniów i zespołów klasowych poprzez ankiety, kwestionariusze, rozmowy indywidualne;
- udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
- diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu rozwiązywania problemów;
- rozpoznawanie przyczyn trudności i niepowodzeń szkolnych uczniów;
- udzielanie uczniom pomocy w sytuacji doświadczania napięć psychicznych na tle niepowodzeń szkolnych;
- rozpoznawanie warunków życia i nauki uczniów z trudnościami dydaktycznymi w ścisłej współpracy z wychowawcami klas i rodzinami uczniów;
- koordynowanie przebiegu udzielania pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji socjalno-bytowej;
- przeciwdziałanie we współpracy z rodziną skrajnym formom niedostosowania społecznego uczniów;
- wnioskowanie o kierowanie uczniów z rodzin zaniedbanych środowiskowo do placówek opieki społecznej i właściwych kompetencyjne organizacji pozarządowych;
- opracowywanie opinii pedagogicznych na wniosek rodzica (prawnego opiekuna) lub uprawnionych instytucji i placówek;
- udzielanie porad rodzicom w rozwiązywaniu trudności wychowawczych;
- wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych;
- podejmowanie działań mediacyjnych w sytuacji konfliktów między członkami społeczności szkolnej oraz działań interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
- bieżąca współpraca z psychologiem szkolnym oraz rejonową poradnią psychologiczno-pedagogiczną;
- systematyczne prowadzenie dokumentacji swojej działalności;
- realizowanie zajęć opiekuńczych i wychowawczych uwzględniających potrzeby i zainteresowania uczniów.
- Do zadań pedagoga specjalnego należy w szczególności:
- podejmowanie działań mających na celu poprawę funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- zapewnienie wsparcia nauczycielom prowadzącym obowiązkowe zajęcia z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- współpraca z nauczycielami, wychowawcami, innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami mająca na celu zapewnienie aktywnego uczestnictwa uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w życiu szkoły, rozpoznawanie ich indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych;
- rozpoznawanie przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu;
- udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniami;
- współpraca z innymi podmiotami, w tym poradnią psychologiczno-pedagogiczną i poradniami specjalistycznymi;
- nadzorowanie pracy przy przygotowaniu przez zespół specjalistów i nauczycieli Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych i ich ewaluacji oraz Ocen Poziomu Funkcjonowania Ucznia;
- koordynowanie realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniach;
- przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji doskonalenia zawodowego związanego z realizacją zadań dotyczących pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
- systematyczne prowadzenie dokumentacji swojej pracy.
Rozdział 7
Zadania nauczycieli - bibliotekarzy
§ 56
- Nad biblioteką szkolną, złożoną z wypożyczalni i czytelni, sprawują opiekę nauczyciele bibliotekarze.
- Nauczyciel bibliotekarz wykonuje zadania na swoim stanowisku pracy, dostosowując formy ich realizacji do wieku i rozwoju intelektualnego uczniów, a w szczególności:
- zgodnie z potrzebami czytelników gromadzi zbiory biblioteki, dokonując ich ewidencji oraz opracowania bibliotecznego;
- udostępnia zbiory biblioteczne;
- rozbudza i stara się rozwijać potrzeby czytelnicze uczniów związane z nauką i z indywidualnymi zainteresowaniami;
- udziela informacji bibliotecznych, bibliograficznych i tekstowych, informuje o nowych nabytkach lub książkach szczególnie wartościowych;
- udziela pomocy nauczycielom w ich pracy dydaktycznej, współpracuje z nimi w ramach realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych oraz edukacji medialnej;
- przeprowadza analizy stanu czytelnictwa, przedstawia je radzie pedagogicznej;
- opracowuje roczne plany pracy biblioteki, uwzględniając wnioski nauczycieli, wychowawców, zespołów przedmiotowych i rady rodziców;
- należycie dba o powierzony księgozbiór i pomoce naukowe, systematycznie dokonuje konserwacji zbiorów;
- dokonuje selekcji materiałów zbędnych lub zniszczonych, prowadząc odpowiednią dokumentację;
- realizuje zajęcia opiekuńcze i wychowawcze uwzględniające potrzeby i zainteresowania uczniów;
- przeprowadza inwentaryzację księgozbioru.
Rozdział 8
Zadania doradcy zawodowego
§ 57
- Do zadań doradcy zawodowego należy w szczególności:
- pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej;
- diagnozowanie potrzeb uczniów w zakresie doradztwa zawodowego;
- koordynowanie pracy nad opracowaniem rocznych programów wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego;
- koordynowanie działań szkoły w zakresie doradztwa zawodowego;
- współpraca z innymi nauczycielami w celu realizacji zamierzeń zawartych w rocznym programie wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego;
- prowadzenie zajęć z zakresu doradztwa zawodowego.
Rozdział 9
Pracownicy administracji i obsługi
§ 58
- Zadaniem pracowników administracji i obsługi jest zapewnienie sprawnego działania liceum, utrzymanie obiektu i jego otoczenia w ładzie i czystości. Szczegółowy zakres obowiązków tych pracowników ustala dyrektor liceum.
- Pracownicy administracji i obsługi są pracownikami samorządowymi i podlegają regulacjom ustawy o pracownikach samorządowych.
- Zasady postępowania pracowników administracji i obsługi w celu zapewnienia uczniom bezpieczeństwa na terenie szkoły oraz w sytuacji wystąpienia wypadku ucznia w obiekcie szkolnym określone są w szkolnej instrukcji BHP oraz w procedurze postępowania w sytuacji wystąpienia wypadku ucznia.
§ 59
- Do podstawowych obowiązków pracowników administracji i obsługi należy:
- przestrzeganie przepisów prawa, w tym prawa wewnątrzszkolnego;
- dochowanie tajemnicy ustawowo chronionej;
- sumienne i sprawne wykonywanie zadań;
- stałe podnoszenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych;
- zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach z uczniami, rodzicami, zwierzchnikami, podwładnymi oraz współpracownikami.
§ 60
- W szkole tworzy się następujące stanowiska pracowników administracji:
- sekretarz szkoły;
- kierownik gospodarczy;
- kierownik stołówki;
- specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy;
- starszy specjalista;
- specjalista;
- samodzielny referent.
- W szkole tworzy się następujące stanowiska pracowników obsługi:
- starszy dozorca;
- starszy woźny;
- starszy szatniarz;
- robotnik do prac ciężkich;
- kucharz;
- pomoc kuchenna.
Metryczka
Wytworzono: | 2022-05-30 19:05 | przez: |
---|---|---|
Opublikowano: | 2022-05-30 20:32 | przez: Marcin Kozłowski |
Zmodyfikowano: | 2022-05-30 15:27 | przez: Marcin Kozłowski |
Podmiot udostępniający: | Buletyn Informacji Publicznej VII Liceum Ogólnokształcącego imienia Juliusza Słowackiego w Warszawie | |
Odwiedziny: | 343 |
Rejestr zmian
- [2022-05-30 15:27:44]Marcin KozłowskiMarcin Kozłowski