REGULAMIN MONITORINGU WIZYJNEGO W VII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM IMIENIA JULIUSZA SŁOWACKIEGO W WARSZAWIE
- Regulamin określa cel i zasady funkcjonowania systemu monitoringu wizyjnego w VII Liceum Ogólnokształcącym, miejsca instalacji kamer systemu na terenie szkoły, reguły rejestracji i zapisu informacji oraz sposób ich zabezpieczenia, a także możliwości udostępniania zgromadzonych danych o zdarzeniach.
- Administratorem urządzeń monitoringu wizyjnego jest VII Liceum Ogólnokształcące imienia Juliusza Słowackiego w Warszawie, ulica Wawelska 46.
- Administratorem Danych Osobowych rejestrowanych przez system monitoringu jest Dyrektor VII Liceum Ogólnokształcącego imienia Juliusza Słowackiego.
- W VII Liceum Ogólnokształcącym imienia Juliusza Słowackiego inspektorem Danych Osobowych jest Pani Kamila Kutyła - Szpindler mail: iod@dbfo-ochota.waw.pl.
- Zastępcą Inspektora Ochrony Danych jest Pani Agnieszka Falborska – iod@dbfo-ochota.waw.pl.
- Podstawą przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes administratora oraz zarządzenie Dyrektora Szkoły.
- Celem prowadzenia monitoringu wizyjnego jest ochrona osób i mienia oraz zapewnienie bezpieczeństwa na terenie monitorowanym.
- Monitoring funkcjonuje całodobowo.
- Rejestracji i zapisaniu na nośniku fizycznym podlega tylko obraz (wizja) z kamer
systemu monitoringu. Nie rejestruje się dźwięku (fonii). - System monitoringu wizyjnego w VII Liceum Ogólnokształcącym składa się z:
- kamer rejestrujących zdarzenia wewnątrz i na zewnątrz budynku szkoły w rozdzielczości umożliwiającej identyfikację osób;
- urządzeń rejestrujących i zapisujących obraz na nośniku fizycznym;
- monitorów pozwalających na podgląd rejestrowanych zdarzeń.
- Elementy monitoringu wizyjnego w miarę konieczności i możliwości finansowych są udoskonalane, wymieniane, rozszerzane.
- Miejsca objęte monitoringiem wizyjnym są oznakowane stosownymi tabliczkami informacyjnymi.
- Pracownicy oraz uczniowie szkoły są poinformowani o funkcjonowaniu w szkole monitoringu wizyjnego.
- Rejestrator wraz z monitorem monitorującym szkołę znajduje się w pomieszczeniu szkoły, do którego dostęp mają tylko upoważnione osoby. Dostęp do obrazu i zapisu monitoringu mają Dyrektor, Zastępca Dyrektora Szkoły, Specjalista do spraw Administrowania Siecią.
- Okres przechowywania danych wynosi do 30 dni, a następnie dane ulegają usunięciu poprzez nadpisanie danych na urządzeniu rejestrującym obraz. W praktyce okres ten może być krótszy niż 30 dni.
- Osoba zainteresowana zabezpieczeniem danych z monitoringu na potrzeby przyszłego postępowania może zwrócić się pisemnie do VII Liceum Ogólnokształcącego z prośbą o ich zabezpieczenie przed usunięciem po upływie standardowego okresu ich przechowywania. Wniosek należy złożyć w sekretariacie VII Liceum Ogólnokształcącego , w terminie do 14 dni licząc od dnia, w którym zdarzenie mogło zostać zarejestrowane przez monitoring wizyjny. Wnioski złożone po tym terminie mogą nie gwarantować zabezpieczenia obrazu ze względu na jego możliwe usunięcie z rejestratora.
- Prawidłowo złożony wniosek musi zawierać dokładną datę i miejsce oraz przybliżony czas zdarzenia. W przeciwnym razie nie będzie możliwości odnalezienia właściwego obrazu.
- Mogą występować nieznaczne różnice między czasem rzeczywistym a czasem uwidocznionym na materiale z monitoringu, ponieważ system nie jest synchronizowany z zewnętrznym źródłem czasu.
- Kopia stworzona na pisemny wniosek osoby zainteresowanej zostaje jej przekazana.
- Osoby, które mają wgląd w obraz zarejestrowany przez monitoring wizyjny, zobowiązane są do przestrzegania przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych, a ich uprawnienie dostępu do tych danych wymaga nadania wyraźnego upoważnienia przez VII Liceum Ogólnokształcące .
- Prawo do ustalenia bądź zmiany hasła dostępu ma tylko Specjalista do spraw Administrowania Siecią oraz Dyrektor Szkoły.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem ostateczną decyzję podejmuje Dyrektor Szkoły.